17 Nisan 2014 Perşembe

Alper Canıgüz ile Edebi Kazılar


Kahkahalarla ağlatan ve hıçkırıklarla güldüren kitapların yazarı olarak anılmak isteyen Alper Canıgüz’ün ilk kitabı 2000 yılında “Tatlı Rüyalar / psiko-absürd romantik komedi” adıyla yayımlandı. Diğer kitaplarını dörder yıl arayla Oğullar ve Rencide Ruhlar, Gizliajans, Cehennem Çiçeği ismiyle okurlarıyla buluşturan Canıgüz, “Çocukluğum Acıbadem´in çeşitli mahallelerinde, uydurduğum hikayeleri arkadaşlarıma anlatarak geçti. Kalan zamanlarımda da mahalle savaşlarına katılıyordum. Zannediyorum yalancı ve kötü huylu oluşum bundan ileri gelmektedir. 1980´de Dârüşşafaka´ya girdim. Orada, fazla konuşmak zayıf biri olduğunuzu düşündürebileceğinden hikayelerimi anlatmayı bırakıp yazmaya başladım. Bir ara Franz Kafka isimli şahsiyetin benim kadar iyi uydurabildiğini fark edip küçük bir hayal kırıklığı yaşadım. Ama çabuk toparlandım. Ne de olsa ben daha gençtim ve o ölmüştü. Boğaziçi Üniversitesi´ndeki Psikoloji eğitimim bana Japon bıldırcınlarından pek de akıllı sayılamayacağımızı öğretti. Otuz yaşına geldiğimde, başladığım bir romanı nasıl olduysa bitirebildim: “Tatlı Rüyalar, psiko-absürd romantik komedi.” diyerek kendini tanımlıyor.

Hiç yorum yok: