İzlediğiniz kare fotoğraf tarihinin en önemli isimlerinden Ansel Adams’a ait.
Fotoğraftan önce Ansel Adams’ın fotoğraf tarihindeki önemine değinmek istiyorum.
Adams, fotoğrafın
sanat olarak kabul edilmesi için çabalayan erken dönem
fotoğrafçılarının, çareyi resim gibi görünen fotoğraflar çekmekte
bulmasına, ‘arı fotoğrafçılık akımı’ ile son veren kişilerden.
O dönem arı fotoğrafçılık ile “fotoğraf dışındaki herhangi
bir sanat dalından türemiş hiç bir tekniği, kompozisyonu ya da fikri
sahiplenmeyen” fotoğrafçılığı kast ederlermiş.
Adams ve saz arkadaşlarının geliştirdiği yeni bakış açısı,
bir anlamda fotoğrafın kendi ayakları üzerinde durma mücadelesinin
temellerini atmış.
İzlediğiniz fotoğraf Adams’ın ölümünden yıllar sonra bulunan, daha önce yayımlanmamış 200 civarındaki fotoğrafından biri.
Meğer 1941 yılında Amerikan içişleri bakanlığı Ansel
Adams’ı ABD’nin çeşitli yerlerinin büyük format fotoğraflarını çekmesi
için kiralamış.
Japonlar Pearl Harbor’a saldırınca proje erken bitirilmiş.
Adams’ın o zamana kadar çektiği fotoğraflar da, yıllar sonra fark edilene kadar bir rafta beklemiş.
Ne güzel sürpriz.
Fakat bu bir kenara, ABD İçişleri Bakanlığı’nın 70 yıl önceki tutumuna bakınca içimi adını koyamadığım bir kıskançlık kaplıyor.
Kaynak: Murat Eren
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder